Робота
учасника І
(шкільного) етапу
VIIІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Тараса Шевченка
Уч___________
______класу
_________________________________________________________
__________________________________________________________
_Назва навчального закладу
____________________________________
_____________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові
Учитель _________________________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові
10 жовтня 2017 року
Шифр __________
Завдання
І етапу
(для учнів
5-го класу)
1. Запиши побажання, які могли б висловити тобі як учасникові конкурсу твої
батьки й рідні. 6 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.З ранніх років ми знайомимося з творами
нашого генія – Тараса Шевченка. Пригадайте, яким було ваше перше знайомство з
поезією Кобзаря.
Завдання.
Напишіть невеликий
текст розповідного характеру, в якому розкажіть про Ваші перші
враження від поезії митця. У роботі використайте епітети, порівняння,
зменшувально-пестливі слова та окличні речення.
3. Створіть
асоціативне гроно зі словом мова. Обов’язково
згадайте про мову Т.Г.Шевченка
10 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання
І етапу
(для учнів 6-го
класу)
1. Запиши побажання, які могли б висловити тобі як учасникові конкурсу твої
батьки й рідні. 6 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Напишіть
твір на тему: «Хоч я Тарасові в праправнуки годжуся, та, як у світі жить, в
Шевченка вчуся».
24 бали
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.
За народною легендою, коли
народжується дитина, Господь благословляє її в білий світ своєю рукою. Покладе
на голову – мудра буде, на руки – майстром на всі руки, на серце – доброю буде.
І такою дитиною, якій поклав Господь руку на серце, голову та руки, був Тарас
Шевченко.
Завдання.
У формі
висловлювання прокоментуйте цю думку. Чи погоджуєтеся Ви з нею і
чому? Доберіть заголовок для свого твору. У роботі використайте вставні слова
та словосполучення 2–3 доречні фразеологізми.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання
І етапу
(для учнів 7-го
класу)
1. Напишіть есе «Шевченкові заповіти
у моєму житті»
2. Спробуйте уявити, що у Вас
випала нагода поспілкуватися зі своїми нащадками за допомогою «капсули
часу». Напишіть їм листа, в якому розкажіть про значення постаті Тараса Шевченка
для нашого народу. Переконайте прийдешні покоління в тому, що вони так само
повинні шанувати Великого Кобзаря. У роботі використайте поширені звертання,
вставні слова (словосполучення), 2–3 доречні фразеологізми.
3.Складіть або творчо зобразіть туристичний маршрут «Батьківщиною Шевченка».
Завдання
І етапу
(для учнів 8-го
класу)
1. Тарас Шевченко – один із найвидатніших
і найталановитіших письменників світу, слава і гордість українського народу.
Важким і тернистим був життєвий шлях поета. В одному з віршів він писав: «Доле,
де ти? Доле, де ти ? Нема ніякої?». Спадає на думку, що якби Тарас Григорович
жив у сучасній вільній та демократичній Україні, то його життєва доля склалася
б інакше.
Завдання. Напишіть
твір на тему « Доля Тараса Шевченка», в якому спробуйте уявити, якою б вона була, якби Тарасові Шевченку випало
жити в ХХІ столітті? Як би склалося його життя, якби він жив поміж нас? Чи був
би щасливим Т. Шевченко у сучасній Україні? У творі використайте епітети, порівняння,
метафори, однорідні підмети і присудки.
2. Пригадайте 8-10 крилатих висловів Т.Шевченка та розкрийте їх зміст.
Завдання
І етапу
(для учнів 9-го
класу)
1.
Напишіть
есе на тему: «Нова школа України: погляд
сучасних учнів».
Завдання.
Висловіть свої
міркування. Робіть
посилання на твори поета (не менше трьох). У роботі використайте пряму мову,
односкладні речення, 2–3 доречні фразеологізми та риторичні питання.
2. Складіть текст екскурсії «Шевченко на Поділлі».
Завдання
І етапу
(для учнів 10-го
класу)
1. Напишіть твір
на одну із запропонованих тем за власним вибором (творча робота може бути
будь-якого жанру і стилю):
а) Доля України
вирішується в наших душах і серцях.
б) Чи може
людина відчувати щастя сьогодні – в умовах, коли твоя земля перетворилася на
простір кровопролиття і жахливих втрат?
в) Шевченко – це народ, і як народ, він
буде вічно жити.
2. Виконайте одне із завдань.
а) Уявіть, що Ви
журналіст. Вам потрібно взяти інтерв’ю у відомого українця. Складіть і запишіть
Вашу розмову у формі діалогу. Використайте звертання, вставні слова, щонайменше
два речення з відокремленими додатками.
б) Уже півтора століття, як ми читаємо
«Кобзаря». Багато його віршів розійшлися на цитати, і промовляючи їх ми часто
забуваємо, кому вони належать. Вони стали народними, увійшли в нашу свідомість,
визначили особливості нашої мови, культури, пам’яті. Іван Дзюба зазначав:
«Тараса Шевченка розуміємо настільки, наскільки розуміємо себе – свій час і
Україну в ньому».
Завдання.
Спробуйте з погляду
сучасника дати оцінку безсмертному «Кобзарю» поета. Напишіть
твір-рецензію. У
роботі наведіть приклади з творів Т. Шевченка (не менше двох), у яких, на Вашу
думку, розкрито вічну актуальність «Кобзаря» для будь-якої епохи. Використайте
відокремлені додатки, складнопідрядні речення з допустовими й наслідковими
підрядними частинами.
Завдання
І етапу
(для учнів 11-го
класу)
1. Іван Дзюба стверджував: «Уже для багатьох поколінь українців
– і не тільки українців – Шевченко означає так багато, що сама собою
створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він
завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике й вічне –
невичерпний і нескінченний».
Завдання. Напишіть твір-роздум на тему « Тарас Шевченко і виклики епох».
У тексті поміркуйте над тим, у чому невичерпність поета. Чи
зможуть почерпнути кожні наступні покоління з творчої спадщини Великого Кобзаря
щось для себе? У чому полягає феномен безсмертя Шевченка? У роботі використайте
відокремлені члени речення, складні синтаксичні конструкції з різними видами
зв’язку, риторичні питання та риторичні звертання.
2.
Напишіть
лист ровеснику про одного з видатних українців.
Організація виконання учнями конкурсних завдань
Учні 5-11 класів отримають завдання, які складатимуться з 2-3 творчих
робіт:
-написати твір
певного стилю мовлення чи літературного жанру на запропоновану тему, у якому необхідно буде виявити знання
життєвого і творчого шляху Т.Г. Шевченка;
-виконати творче
завдання.
Звертаємо увагу на те, що на
міському етапі конкурсу учням не
дозволяється користуватись додатковою літературою (посібниками,
довідниками, словниками, текстами художніх творів і статей тощо) чи
інтернет-джерелами.
Бажаємо успіхів!
Ось такі завдання виконували наші учні 5-11 класів.
ВідповістиВидалити