Філологічні родзинки

вівторок, 17 жовтня 2017 р.

Завдання шкільного мовно-літературного конкурсу ім. Т. Шевченка у 2017 році





http://kievprofenergo.in.ua/flash-point/uploads/gallery/1410.jpg







Робота
учасника І (шкільного) етапу
VIIІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Тараса  Шевченка
Уч___________  ______класу
_________________________________________________________
__________________________________________________________
_Назва навчального закладу
____________________________________
_____________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові

Учитель _________________________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові


10 жовтня 2017 року




Шифр __________














































































Завдання І етапу
 (для учнів 5-го класу)

1. Запиши побажання, які могли б висловити тобі як учасникові конкурсу твої батьки й рідні.                                                                                                                                                                  6 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.З ранніх років ми знайомимося з творами нашого генія – Тараса Шевченка. Пригадайте, яким було ваше перше знайомство з поезією Кобзаря.

Завдання. Напишіть невеликий текст розповідного характеру, в якому розкажіть про Ваші перші враження від поезії митця. У роботі використайте епітети, порівняння, зменшувально-пестливі слова та окличні речення.


    3. Створіть асоціативне гроно зі словом  мова. Обовязково згадайте про мову Т.Г.Шевченка
10 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________












Завдання І етапу
 (для учнів 6-го класу)


1. Запиши побажання, які могли б висловити тобі як учасникові конкурсу твої батьки й рідні.                                                                                                                                                                  6 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Напишіть твір на тему: «Хоч я Тарасові в праправнуки годжуся, та, як у світі жить, в Шевченка вчуся».
24 бали

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.     За народною легендою, коли народжується дитина, Господь благословляє її в білий світ своєю рукою. Покладе на голову – мудра буде, на руки – майстром на всі руки, на серце – доброю буде. І такою дитиною, якій поклав Господь руку на серце, голову та руки, був Тарас Шевченко.

Завдання. У формі висловлювання прокоментуйте цю думку. Чи погоджуєтеся Ви з нею і чому? Доберіть заголовок для свого твору. У роботі використайте вставні слова та словосполучення 2–3 доречні фразеологізми.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання І етапу
 (для учнів 7-го класу)


1. Напишіть есе «Шевченкові  заповіти  у моєму житті»

                                                                             
2. Спробуйте уявити, що у Вас випала нагода поспілкуватися зі своїми нащадками за допомогою «капсули часу». Напишіть їм листа, в якому розкажіть про значення постаті Тараса Шевченка для нашого народу. Переконайте прийдешні покоління в тому, що вони так само повинні шанувати Великого Кобзаря. У роботі використайте поширені звертання, вставні слова (словосполучення), 2–3 доречні фразеологізми.


 3.Складіть або творчо зобразіть  туристичний маршрут  «Батьківщиною Шевченка».

































Завдання І етапу
 (для учнів 8-го класу)
1.     Тарас Шевченко – один із найвидатніших і найталановитіших письменників світу, слава і гордість українського народу. Важким і тернистим був життєвий шлях поета. В одному з віршів він писав: «Доле, де ти? Доле, де ти ? Нема ніякої?». Спадає на думку, що якби Тарас Григорович жив у сучасній вільній та демократичній Україні, то його життєва доля склалася б інакше.

Завдання. Напишіть твір на тему « Доля Тараса Шевченка», в якому спробуйте уявити, якою б вона була, якби Тарасові Шевченку випало жити в ХХІ столітті? Як би склалося його життя, якби він жив поміж нас? Чи був би щасливим Т. Шевченко у сучасній Україні? У творі використайте епітети, порівняння, метафори, однорідні підмети і присудки.

2. Пригадайте 8-10 крилатих  висловів Т.Шевченка та розкрийте їх зміст.






























Завдання І етапу
 (для учнів 9-го класу)

1.     Напишіть есе  на тему: «Нова школа України: погляд сучасних учнів».


Завдання. Висловіть свої міркування. Робіть посилання на твори поета (не менше трьох). У роботі використайте пряму мову, односкладні речення, 2–3 доречні фразеологізми та риторичні питання.


   2. Складіть текст екскурсії «Шевченко на Поділлі».



































Завдання І етапу
 (для учнів 10-го класу)

1. Напишіть твір на одну із запропонованих тем за власним вибором (творча робота може бути будь-якого жанру і стилю):
а) Доля України вирішується в наших душах і серцях.

б) Чи може людина відчувати щастя сьогодні – в умовах, коли твоя земля перетворилася на простір кровопролиття і жахливих втрат?

в) Шевченко – це народ, і як народ, він буде вічно жити.

2. Виконайте одне із завдань.
а) Уявіть, що Ви журналіст. Вам потрібно взяти інтерв’ю у відомого українця. Складіть і запишіть Вашу розмову у формі діалогу. Використайте звертання, вставні слова, щонайменше два речення з відокремленими додатками.


б) Уже півтора століття, як ми читаємо «Кобзаря». Багато його віршів розійшлися на цитати, і промовляючи їх ми часто забуваємо, кому вони належать. Вони стали народними, увійшли в нашу свідомість, визначили особливості нашої мови, культури, пам’яті. Іван Дзюба зазначав: «Тараса Шевченка розуміємо настільки, наскільки розуміємо себе – свій час і Україну в ньому».

Завдання. Спробуйте з погляду сучасника дати оцінку безсмертному «Кобзарю» поета. Напишіть твір-рецензію. У роботі наведіть приклади з творів Т. Шевченка (не менше двох), у яких, на Вашу думку, розкрито вічну актуальність «Кобзаря» для будь-якої епохи. Використайте відокремлені додатки, складнопідрядні речення з допустовими й наслідковими підрядними частинами.














Завдання І етапу
 (для учнів 11-го класу)


1.   Іван Дзюба стверджував: «Уже для багатьох поколінь українців – і не тільки українців – Шевченко означає так багато, що сама собою створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике й вічне – невичерпний і нескінченний».

Завдання. Напишіть твір-роздум на тему « Тарас Шевченко і виклики епох». У тексті поміркуйте над тим, у чому невичерпність поета. Чи зможуть почерпнути кожні наступні покоління з творчої спадщини Великого Кобзаря щось для себе? У чому полягає феномен безсмертя Шевченка? У роботі використайте відокремлені члени речення, складні синтаксичні конструкції з різними видами зв’язку, риторичні питання та риторичні звертання.




2.   Напишіть лист ровеснику  про  одного з видатних українців.

























Організація  виконання учнями конкурсних завдань


Учні 5-11 класів отримають завдання, які складатимуться з 2-3 творчих робіт:
-написати твір певного стилю мовлення чи літературного жанру на запропоновану тему,  у якому необхідно буде виявити знання життєвого і творчого шляху Т.Г. Шевченка;
-виконати творче завдання.




Звертаємо увагу на те, що на міському етапі конкурсу учням не дозволяється користуватись додатковою літературою (посібниками, довідниками, словниками, текстами художніх творів і статей тощо) чи інтернет-джерелами.



Бажаємо успіхів!

1 коментар: